10.10.2008

Rosé til folket!

foto: flickr.com/wine_scribbler

Ikke akkurat årstiden, men rosévin er den nye vinen. Bokstavelig talt. 
I sommer fikk nemlig denne vinen, Torre Beratxa Rosado terningkast seks i Dagbladet. Og til en pris til 85 kroner, er jo fantastisk i seg selv! 
I omtalen heter det følgende:
Aroma: Herlig og spenstige lyse frukter med bringebær, kirsebær og urter.
Smak: Meget flott balansert smak med god syrlig frisk avslutning.
Konklusjon: For en pris. For en vin!
Vinen er fra Navarra i Spania, og det var ikke bare lett å få tak i den i sommer. Det er vel ikke annet å vente når en vin får terningkast seks. Og det hjelper faktisk ikke å si "Jeg skal ha den vinen som fikk terningkast seks" på polet. Du må kunne navnet. Og Erlo mener jeg skal være den som har peiling på vin. Tja. Et sted må jo det begynne.

Med mangel på bedre steder å ha informasjonen om vinen, så er dette innlegget først og fremst ment som en huskelapp. Og en anbefaling!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Er hemmelig beundrer av bloggen deres... hely til nå.
Jeg så ikke kommentaren du la igjen på bloggen min før nå, Erlend. To månder etter, liksom:)
Uansett USA var veldig gøy.. en 14 dager lang fest. Ellers er jeg blitt Verdaling som rømmer til byen i helgene!
Hvordan er det med dere? Er Oslo stedet?

Madesvein

Erlo sa...

Hallais! Takk for det. Så koselig. Vel, Oslo er stedet for øyeblikket. Trives veldig godt. Så si fra hvis du kommer hit en tur. Og lykke til med Verdal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...