03.08.2009

Salatbloggen

I sommer har Mari Grydeland vært min sjef, og vi har hatt det ganske morsomt. Tidligere i sommer la jeg ut denne oppskriften, noe hun kanskje ble litt misunnelig over. Så hun ville også bidra med sin salatoppskrift her, som hun selv skriver i en e-post:


Og snart skal du legge ut spaghettisalaten min på bloggen din :-)

Da jeg så salaten, kalte jeg den fattigmanns-pastasalat, fordi selve pastaen i denne salaten er spaghetti. Jeg angrer selvfølgelig på det. Så her Mari, take it away!


Maris Spaghettisalat

Dette trenger du:
- pasta (nok til antall gjester. vanlig mengde)
- ruccola
- revet parmesan (masse)
- valnøttkjerner (hakka)
- sukkererter (skåret i biter)
- stangselleri (ca tre stilker i små biter)
- tunfisk i olje (sånne små digge italienske fra rema 1000)
- frisk basilikum (en halv potte el. mer)

Saus:
- saften fra en sitron (en halv presset)
- olivenolje (dæsj)
- finhakket ingefær
- en finhakket rød chili
- et lite fedd finhakket hvitløk
- salt
- masse sort nykverna pepper

alt røres sammen når pastaen er nykokt. alt annet friskt og kaldt.
hell i dressing til slutt. nemmenams.


lykke til!


Takk, Mari! For å ikke ende opp med å bli salatbloggen, så er dette kanskje den siste salatoppskriften.

2 kommentarer:

Elen Fossheim Betanzo sa...

Hahahaha. Salatbloggen forever!

steffi sa...

Neeei, neeei, neeei! Det går jeg ikke med på! Ut med salat, inn med kultur og design!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...