18.12.2009

Jul i hjertet

Timene telles ned til juleferien kan begynne. Du og du, det blir deilig. Forventningene har vært skyhøye her i huset i mange uker allerede, og nå er det altså bare timer om å gjøre. Pakker pakkes, gløgg pimpes, stjerna skinner, hjemmelaget julekaramell (med hint av brent) setter seg fast i jekslene og alt er omtrent i rute. Har vi jul i hjertet? Åja, med Bob Dylans juleplate, Christmas in the heart, (ny av året) på øret, skal det ikke mye til. Jeg har brukt desember på å ignorere Steffi, når han mer enn antyder at Dylan høres ut som Bjarne Brønnbo, og nå hører jeg det ikke lenger. For jeg har jul i hjertet, og flott musikk over høytalerne.Av naturlige årsaker blir det endel bøker under treet i år; ærlig talt er vel det en av de finere gavene man kan gi (og få!), mener nå jeg. Selv har jeg gitt meg selv Sylvia Plaths The Bell Jar i en liten førjulsgave. Ellers pakkes det inn i miljøvennlig gråpapir, med flott godjul-julebånd. De fine filtjulekurvene Steffs la ned veto mot, og som derfor ikke henger på juletreet, fungerer nå som merkelapper på gavene. Smart.
Og sånn er det, en fredelig fredag kveld i Oslo, tett oppunder jul. Snart pakkes snippesken og nesa rettes nordover. Der er det også julestemning, sies det. Ha en fin kveld!

1 kommentar:

r sa...

Har ventet lenge på å se treet,ja!¨Og det ser fint ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...