11.08.2011

Spisestue #1

1. hvit maling? 2. male veggen blå/5225 sjøgløtt?
3. tapetsere med «porcelain wallpaper blue» fra studio ditte? 4. tapetsere med «hold tight» fra mini moderns?

 Planer.  Tja. Det begynner å bli noen måneder siden vi flyttet inn, tiden har gått kjempefort! Hvor ble det av juli? Jeg fatter det ikke. Men uansett. Tenkte å dele med offentligheten hva vi har tenkt å gjøre og gått på veggene over (ikke helt bokstavlig talt — vi har vel nærmere gått over gulvet hvor følgende skal stå!) med vårt abnormal store soverom. Vi vil bygge en ny vegg! En lettvegg.
Vi har ikke blitt helt enige om hvordan den skal se ut, hvor høy den skal være eller hvilken dørløsning vi skal ha. (Grøss! Det er sånne problemer folk som skiller seg har! Skilsmissegrunn!) En vegg er en vegg, sier du. Det er ikke det! Men vi har vel innsett at den endelige løsningen må bestemme seg sjøl, på en måte. Vi vil ha en vegg der for å utnytte plassen, og så for å få en egen spisestue! Det er dette rommet som er roten til all uenighet. Men vi er vel på vei mot noe nå — tror jeg.

1. fl/y pendant 2. ikea stockholm rand 3. hvitt gulv, yet to be found... 4. takrosett 5. dsr eames plastic side chair 6. kilo rectangular table

Vi har taklampe og spisebord og stoler — vi mangler bare selve veggen! Men skal veggen males eller tapetseres? Kanskje dere la merke til min fantastiske photoshopping helt øverst i innlegget? Takk til disse for lån av bilde som utgangspunkt!

foto: the renovators

Og vi har jo noe som kan ligne på brystpanel french panelling under alle vinduene fra før av, som jeg tror hadde blitt fint å videreført på den nye veggen. Vi har begge lyst til at det skal se ut som den alltid har vært der! Erlos har vært skeptisk, og ble livredd da jeg fikk vann på mølla av The Renovators! Der hadde de nemlig French chic white room challenge. Og jeg er jo bare mer overbevist!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...