31.07.2008

Varme sommernetter...


Foto: Privat

... blir brukt på helt andre ting enn å sove, noe som er helt umulig for meg. Så jeg har brukt tiden på å 'flicke' gjennom tidligere utgaver av mitt favorittinteriørmagasin, nemlig danske Bolig Magasinet. Kjapt snapshot av meg, her jeg sitter i mine American Apparel shorts. Farmors hekleteppe ligger et stykke unna - altfor varmt for det nå.
Den danske illustratøren Lisa Grue ble intervjuet i juli 2008-utgaven, og da jeg først så denne saken, ble jeg ikke spesielt imponert. 
Men gjorde den virkelig inntrykk.


Foto: Bolig Magasinet

Jeg og Erlo har nemlig et bokhylledilemma, og Lisa Grue med sambo har løst det på en virkelig kreativ måte. De har laget sin egen bokhylle, ved å sette sammen mange kasser fra den danske trevarehandleren Aage Bruun & Søn. Og for variasjonens skyld, har de til og med hengt opp en lampe (!) i ene hyllerommet, sammen med alle bøkene. Så det er virkelig håp for oss, og BILLY trenger ikke være eneste løsning.


Foto: Bolig Magasinet

Det neste som slo meg, utenom den fantastiske gode smaken og stilen, var deres evne til å ta vare på saker og ting. I vinduet står nemlig AJ lampen fra Louis Poulsen, designet av Arne Jacobsen i 1971. Etter nærmere undersøkelse: hullet i lampens plate ble designet for å sette på et askebeger. Rykter, altså. Lampen er uansett utrolig flott - den ønsker jeg meg!


Foto: Privat

Og: Erlo har fått seg nye sko, som han speiler seg i glansen av. 
Tøysko, 50 kr, fra Trondheim.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...