01.01.2012

2011: Steffis favoritter

 Oppsummering.  Tenk dere! Et helt år har gått siden sist — og enda et år siden jeg begynte med det her! Å oppsummere året som har gått, altså. For det tar jo strengt tatt et år å gjøre. Haha. Og hvilket år det har vært! 2011 har vært både prøvelsenes år, vi ble voksne, fikk så mye mer ansvar. Men kavalkaden? Hit it!

JANUAR 2011
OMG, på norsk! Dette er fra tiden vi fortsatt var så priviligerte — luksusen balkong er både dyrt og flott! Men flottest i jula selvfølgelig, når jeg flotta vårs med julelys! Våre drittnaboer (vi har fått nye nå, haha!) må ha hata oss, for de lyste opp hele bakgården (eller parkeringsplassen om du vil). Men se så pjuskete juletreet vårt var, da! Ikke rart det hadde blitt stua ut dit! Og ja, det var omtrent på denne tiden jeg begynte i ny jobb! Min første faste ansettelse og greier og greier!

FEBRUAR 2011
Vi reise bort ei helg, valgte idylliske Vigra som reisemål, og det var egentlig ganske flott! Man tenker kanskje at fotografen ikke holder stand, men jeg tror han bare måtte ha en pust i bakken. Og det er vel sånn en får de fineste bildene?

MARS 2011
Jeg hadde som vanlig bursdag, noe mer spennende bruker det ikke å skje i mars! Men denne bursdagen fikk vi en datakyndig på besøk, og bloggen ble løfta 10000 hakk! Føler jeg, iallefall!

APRIL 2011
April, ja. Denne måneden FORANDRA alt! Livet ble ikke det samme igjen! Det starta med et uskyldig brev om at vi måtte flytte ut, så da starta boligjakta. Vi SKULLE KJØPE leilighet. Bankene lokka med monopolpenger-boligrente, og vi heiv oss inn i det, når alle leiligheter som ble solgt ble solgt for ca. 500.000 over takst. Så her sitter Erlos og leker boligkjøper, altså budgiver, noe vi virkelig ikke mestra. Eller til slutt gjorde vi det! Da hadde jeg gitt opp alt håp, reist hjem på påskeferie, og så vant vi budrunden! Fantastisk. Virkelig!

MAI 2011
Dette bildet oppsummerer mai måned så jævlig! Vi flyttet, vi kjøpte gardintrapp (vi bor jo tross alt under 3 meter tak), vi malte, vi bærte og vi fant ut at internett tar en EVIGHET å få tilbake når man flytter! Neste gang så håper jeg inderlig vi er så glupe og leier flyttebyrå! Verdt hver jævla krone!

JUNI 2011
Jeg fikk meg ny jobb og sa opp en annen midt i en superstressende tid! Og Hurtigruta rulla på TV 24/7. Vi satt facinerte i sofaen og så på.

JULI 2011
Vi hadde ferie så å si hele juli, hvor hele ti dager ble tilbragt i Århus! Vi passa lillebroren min, og plasserte oss noe strategisk i Århus. Noe upraktisk med tanke på alle de serverdighetene som er spredt over det lange land, men det går jo alltids et tog! Så det gjorde vi. Tok tog, altså. Mye! Som seg hør og bør. Men mye annet morsomt, og fint. Som å spise is med guf i alminnelig vaffel!

AUGUST 2011
Barcelona! (Nei, jeg kjenner ingen andre på dette bildet, selv om det kan se ut som de poserer mer velvillig enn meg til kamera...) Vi følte begge for å komme oss litt vekk, så Barcelona var veldig riktig! Selve reisa var på mange måter en melkerute ned gjennom Europa, vi følte vi var med på Amazing Race! Måneden ellers fortonet seg med første arbeidsdag i ny jobb for min del, Erlos ble masterstudent og alle var enige om at august var en fin måned!

SEPTEMBER 2011
Vi meldte hyllene våre på en konkurranse som skulle avdekke Norges fineste bokhylle, (english translation: norways nicest rack) og ikke bare fikk vi hederlig omtale fra juryen, men en uoffisiell 3. plass også! Artig!

OKTOBER 2011
Så reiste vi igjen, denne gang for en flott langhelg i Praha med feiring av 60-åring, øldrikking, sightseeing og fine middager. Vi inntok Prahas gater med shopping i blikket! Kødda. Vi sleit med å bruke monopolpengene vi tok ut første dagen. Ikke kødd. De kan se litt alvorlige ut i Praha, men hallo, det er jobben hans! Men jeg reiste ennå mer i 2011, jeg! Kontoret bestemte seg for å reise over dammen til London ei helg ca i november, og det var helt greit for meg! Fikk tilogmed en sorry, it didn't get through så da var vel helga vellykka nok!

NOVEMBER 2011
Du synes kanskje jeg er rar nå, men jeg begynner nesten å grine når jeg ser det bildet her! Blod, svette og tårar. Jeg fikk som sagt ånda over meg, tenkte her blir det ikke gjort noe uten at en gjør det sjøl! og prøvde og feila meg fram. Erlos mala og sparkla og pussa. Kanskje i en annen rekkefølge. Men han gjorde det. Så bygde jeg. Shit, vi er undervurderte! Ei innebygd hylle! På skjev vegg! På skjevt gulv!

DESEMBER 2011
Desember da, vettø. Hæ! Jeg har sikkert ikke snakka om noe annet hele høsten, tenkt på annet, bare gledd meg! Jeg veit jeg er rar. Pleier å si at jeg er født sånn. Som sikkert er løgn! Men uansett. Julegaveinnpakking! Det er noe helt spesielt med å pakke inn med f.eks gjennomsiktig tape (sorry Scotch, vet ikke hvordan dere lager tapen deres, men den blir ikke gjennomsiktig. Merka det, eller?), merkelapper fra London og candy canes fra ebay. Som her.

GODT NYTTÅR!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...