23.11.2011

Mission: Impossible

 Sjølbygd.  Noen som husker når Erlos la ut følgende budskap: I want a boy who will build me bookshelves? Jeg kan avsløre at det har han fått!
Det var ikke bare enkelt, og ikke for å høres ut som en eiendomsmegler nå: alt i denne bydelen er bygd skjevt. Visstnok. Jeg har jo vater, og den viste at det var rett, men når man såg det på avstand, så var det virkelig IKKE i vater. Så hvordan bygger man noe beint når alt av referanse ellers er skjevt?
Vi bestilte materialet i sommer som har stått i en stabel helt til nå, for jeg fant ikke på en lur måte å bygge det inn i en nisje, der bakveggen er skjev. Jeg var maktesløs, tenkte at dette var mission impossible. Jeg var på god vei til å gi opp, vurderte materialet som ved til vinteren. Men så var det en søndag i begynnelsen av november jeg fikk ånden over meg, jeg leita fram drillen og med litt makt og tight fit så gikk det på et vis! Så etter maling (Erlos har malt hylla 4 (fire!) ganger) og flere kilo sparkel: vips, en bokhylle! Vi har i ukesvis løsemiddelskada oss, men hallo, SÅ verdt det!

PS: hylla er allerede full av bøker, men det var ikke lett å ta bilde av det, så det kan komme i et nytt innlegg fra bokhandlaren sjøl!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...