21.05.2009

Himmelsprett

I dag er dagen hvor Jesus dro opp til himmelen, også kjent som himmelspretten. Jeg sitter front row og følger med. Vil jo ikke gå glipp av en slik begivenhet. Samtidig er det fridag, og da kan man lese bøker... Neida, det er ikke bibelen jeg sitter og leser i; 
Det er stort sett det motsatte. Jeg er en av de få (føles det som) som ikke har lest Dan Browns Engler & demoner, forløperen til Da Vinci-kodenEngler & demoner er kinoaktuell i disse dager ... en film som har blitt slaktet over hele linja. Boka får vel neppe noen nobelpris, den heller. Men som en dansk professor av meg en gang sa: «ingen er noensinne blitt dummere av å lese en bok!» Så jeg tar sjansen.
Ha en finfin fridag, alle sammen!

2 kommentarer:

angoranora sa...

Det er nesten så man lærer mest av de litt dårlige bøkene. De er jo en studie i virkemidler, ofte.

Erlo sa...

Enig. Ofte en studie i hva som ikke fungerer, men i dette tilfellet fungerer det jo etter hensikten, tenker jeg. Brown er en kløpper i spennings-oppbygging og dramaturgi. Dét skal han ha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...