23.05.2009

Hverdagshelter

Siv Jensen hadde åpningstale på Frps landsmøte i går. Og i den forbindelse trakk hun fram sine hverdagshelter. Jeg har mine.
foto: Knut Dreiås
Her, i dette huset, vokste jeg opp. Det er en gammel lensmannsgård kalt Fridheim, i det lille tettstedet Åfjord, i Sør-Trøndelag. Bildet er tatt av pappa. Pappa er både det ene og det andre, men dette er jeg spesielt stolt over! (Trykk på linken, se til venstre på siden) Han er en av mine hverdagshelter og forbilder. Wenche Foss er en annen helt jeg har...
foto: privat
Ikke fullt så hverdagslig kanskje, men ikke desto mindre fantastisk: «Jaja, så fikk vi en homo i vår familie óg», Godkveldnorge på Tv2. Lenge leve! Og jeg har mange flere hverdagshelter ... bare så det er sagt! Men den tredje og siste jeg vil trekke fram i denne omgang er Ingrid Bjørnov. Og la dette fantastiske klippet tale for seg selv:

Drømmen om Peter Jöback, av Ingrid Bjørnov, med Oslo Faggotkor. Det er bare å lene seg tilbake, le og lære! Siv Jensen - eat your heart out!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du hadde heilt rett, Erlend, eg likte dine kvardagsheltar mykje betre.
Ha ein fin sundag!

Erlo sa...

Takk, det samme!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...