15.12.2010

Greier Erlo gjerne finner under juletreet, del 2


Jeg har av enkelte blitt kritisert for min juleønskeliste, at det var for få forslag, og at disse få stort sett var aparte og upraktisk. Derfor kommer her en oppfølger, med andre greier jeg slett ikke blir sur for å finne under treet 24. desember 2010. Først: nye kopper! Disse er fra Marimekko, i en retro, hipp og kul stil. 1: Siirtolapuutarha Tekopp (designer: Sami Ruotsalainen) 2: Siirtolapuutarha kaffekopp (designer: Sami Ruotsalainen) 3: Siirtolapuutarha krus med hank (designer: Mika Piirainen) 4: Siirtolapuutarha krus uten hank (designer: Sami Ruotsalainen)
Her har vi et utvalg fra butikken Weekday. 1:Dawn Knit Sweater, str. S/M (design: MTWTFSS Weekday) 2: Ship Snow Sweater Grey, str. S/M (design: MTWTFSS Weekday) 3: Vince Scarf Black Check (Design: Cheap Monday) 4: Braidede Belt Brown (design: MTWTFSS Weekday) Bildene er ment som eksempel; alle tykke, gode gensere taes imot med takk. Også brune belter og mørke skjerf settes pris på.
Bøker liker jeg, folkens, (spesielt hvis de er gode) så slå deg løs og vær kreativ! Hvis man ikke skulle ønske å være kreativ, så har jeg ikke lest Munro og Murakami, så hva du måtte finne fra disse to forfatterne blir jeg glad for. Jeg er også glad i lydbøker, og eksempelvis Vigdis Hjorths Tredje person entall lest av Gisken Armand, har jeg veldig lyst på.
Jeg er også glad i film. Dette er ikke en reklame for platekompaniet, men et eksempel på hvor man kan få fatt på DVDer (dersom du ikke skulle vite det). 1: Sanger fra andre etasje (regi: Roy Andersson) 2: deUsynlige (regi: Erik Poppe) 3: Upperdog (regi: Sara Johnsen) 4: Tante Pose (regi: Leif Sinding) 5: Fjols til Fjells (regi: Edith Calmar) 6: Det hvite båndet (regi: Michael Haneke) 7: Musikk for bryllup og begravelser (regi: Unni Straume) 8: A streetcar named desire (regi: Elia Kazan)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...